we love our fans a lot
بدو بدو 1 بار ببین عاشقش میشی
تاریخ : جمعه 30 دی 1390
نویسنده : writer

we love our fans a lot


|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : writer

فقط یک پسر ایرانیه که بعد از ازدواجش تازه یاد دوران شیرخوارگی میفته و به مادرش وابسته میشه

**فقط یک فروشنده ایرانیه که اگه وارد فروشگاه بشی و مثلا یک پیراهن رو ازش بخوای بیاره تا پرو کنی میگه «اگه میخری بیارمش»

**فقط در ایرانه که بعد از یک تصادف ساده ممکنه قتل اتفاق بیفته

**فقط در عروسی ایرانیه که تعداد بچه ها از تمام میهمان ها و خدمه بیشتره

**فقط یه ایرانی اون هم از نوع تهرانی میتونه از دود شهر فرار کنه تا بره شمال هوای تازه تنفس کنه، بعد اونجا هی تند تند قلیون بکشه!

**فقط یک زن ایرانی میتونه روزی چند ساعت برنامه آشپزی نگاه کنه و چندتا دفتر هم پر کرده باشه و آخرش هم همون کوکوسبزی رو برای شوهرش درست کنه!

**فقط در اداره های دولتی ایرانه که امکان داره پرونده های شما گم بشه.

**فقط تو ایرانه که یه ماشین میاد دوبله بغلت پارک می کنه و قفل فرمونش رو هم می زنه و میره!

**فقط یک پدر بیچاره ایرانیه که مجبوره خرج بچه هاشو تا زنده است بده بعد هم بگن بیچاره سنی نداشت سکته کرد!

**فقط یک ایرانی هنگام دورزدن با ماشین، بجای استفاده از راهنما، دستش رو از ماشین میاره بیرون.

**فقط یه ایرانی میتونه این قدر اعتماد به نفسش بالا باشه که اگر توی حموم خوب خوند، بدوبدو آلبوم بده بیرون و اسم خودش، رو هم بزاره هنرمند.

**فقط یه ایرانی میتونه روی ماشین درب و داغونش مارک بی ام و، فراری، لامبورگینی و... بچسبونه!

**فقط یه ایرانی میتونه درحالی ازش عکس بگیرن که یه جا دیگرو نگاه می کنه مثلا حواسش به دوربین نیست.

**فقط یه ایرانی میتونه وقتی که صف بنزین طولانیه بره با 4 لیتری 10 بار بنزین بخره.



|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: طنز و با حال , ,
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
نویسنده : writer































 


باید واقعا به پشتکار مادر این دختر بچه تبریک گفت!

 


|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
برچسب‌ها: هالی وود , ,
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer
گزارش تصویری از بهترین و جدیدترین دکوراسیون برای اتاق خواب مدل 2012 . این تصاویر را از دست ندهید.
 












 


|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer
 
مراسم اهدای جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک برگزار شد و اصغر فرهادی برای «جدایی نادر از سیمین»‌ جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد.

 مراسم اعطاء جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک با حضور گروهی از چهره‌های سرشناس سینما از جمله فرانسیس فورد کوپولا، مریل استریپ، رابرت دنیرو، آنجلینا جولی و براد پیت در منهتن برگزار شد.

این گروه از منتقدان نیویورکی 29 نوامبر (هشتم آذر) «جدایی نادر از سیمین» فرهادی را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 انتخاب کرد.

فرهادی جایزه خود را از استیون زیلیان نویسنده فیلم برنده اسکار «فهرست شیندلر» - و برنده جایزه بهترین فیلمنامه این دوره جوایز حلقه منتقدان برای فیلم «مانیبال» - دریافت کرد.



 
 او پیش از اهدای جایزه در مورد مسائل تکنیک فیلمنامه و نقدهایی که درباره این کار نوشته شده صحبت کرد.

فرهادی که به همراه محمود کلاری فیلمبردار «جدایی نادر از سیمین» در مراسم حاضر شده بود، بعد از دریافت جایزه گفت: «خوشحالم از دریافت این جایزه از جانب منتقدان سخت‌گیر نیویورک.

 دلم می‌خواهد این جایزه را با خانواده بزرگ سینمای ایران شریک شوم که الان روزهای سختی را می‌گذرانند و افتخار اینکه عضوی از این خانواده هستم ابراز کنم.»

فرهادی در ادامه از همکار و دوست خود محمود کلاری یاد کرد و از مدیریت پخش‌کننده فیلم خود در آمریکا سونی پیکچرز کلسیکس تشکر کرد.

آنجلینا جولی و براد پیت نخستین افرادی بودند که بعد از پایین آمدن فرهادی از روی سن به او تبریک گفتند. در ادامه رابرت دنیرو نیز دریافت جایزه را به او تبریک گفت (پیت برای بازی در دو فیلم «مانیبال» و «درخت زندگی» جایزه بهترین بازیگر مرد را از سوی حلقه منتقدان نیویورک گرفت).

حلقه منتقدان فیلم نیویورک سال 1935 تاسیس شد و منتقدان آن را نویسندگان روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و نشریات اینترنتی تشکیل می‌دهند.
 
فرهادی شنبه شب نیز در مراسم اعطاء جوایز انجمن منتقدان فیلم شیکاگو  جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به انتخاب این انجمن را دریافت کرد.


منبع: خبرآنلاین

|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

نفیسه روشن از معدود بازیگرانی است که انگار ساخته شده برای سریال های مناسبتی تلویزیون. او این قدر در این حوزه تجربه پیدا کرده که دیگر ناخودآگاه وقتی قرار است به مناسبتی مانند ماه رمضان، عید نوروز یا ایام محرم مجموعه ای ببینیم، انتظار حضور او را داریم.

 


 


اما بازی در سریال «فرات» از دو جهت برای او فرصت ویژه ای است. اول اینکه این اولین سریال ویژه محرم این دختر جوان عاشق امام حسین(ع) و محرم است و دوم اینکه «فرات» اولین تجربه همکاری او با مازیار میری است. کارگرانی که نفیسه روشن حضور در کار او را فرصت طلایی برای خودش می داند. با او درباره «فرات» و اینکه چرا همیشه در نقش های مثبت بازی می کند باه گفت و گو نشستیم:

فرصت طلایی

من با آقای اسلامی، تهیه کننده سریال فرات، پیش از این سریال «مثل هیچ کس» را که به داداشی معروف شد، 3 سال پیش کار کرده بودم. بعد برای «فرات» با من تماس گرفتند و دعوت به کار کردند. گفتند داریم سریالی 10 قسمتی ویژه ایام محرم کار می کنیم. همین مسئله باعث شد اول کمی تردید کنم چون من امسال ماه رمضان هم سریال مناسبتی داشتم و ترسیدم از اینکه دیگر خیلی بریا بیننده تکراری شوم یا مطبوعات از حضور مداومم در سریال های مناسبت های مذهبی انتقاد کنند.

اما وقتی که دیدم کارگردان این مجموعه مازیار میری است دیگر شک و تردید را کنار گذاشتم و پذیرفتم به خصوص که تیم بازگیران هم همه از بهترین و شناخته شده ترین بازیگرانمان بودند. بازنویسی فیلمنامه هم با امیر عربی فیلمنامه نویس فیلم «سعادت آباد» بود که من خیلی آن کارش را دوست داشتم و پسندیده بودم. از خود آقای میری هم «کتاب قنون» خیلی در ذهنم بود و اصولا همه کارهای ایشان را خیلی دوست داشتم. همه اینها وسوسه ای شد که حضور در این کار را قبول کنم. من شناخت زیادی از آقای اسلامی دارم و کار قبلی ای که با او انجام داده بودم یکی از بهترین تجربیات کاری من بوده است.

سبک و سیاق کارهای او مثل «زیر تیغ» یا «مثل هیچ کس» کارهای بسیار سنگین و وزینی هستند. خب فکر می کنم کار کردن با کارگردانی مثل مازیار میری و تهیه کننده ای مثل محمدعلی اسلامی در متنی از علی اکبر محلوجیان و بازنویسی ایمر عربی، فرصتی طلایی است که نباید از دست می دادم. اینها هرکدام وزنه های سنگینی در کار خودشان هستند.

کارگردانی فوق العاده

مازیار میری در مقام کارگردان، واقعا فوق العاده است. او خیلی بازیگران را درگیر نیم کند و دستشان را باز می گذارد. بعضی کارگردان ها هستند که قبل از هر پلان و برداشتی بازیگران را مجبور به دورخوانی و... می کنند و این قدر تکرار می کنند که بازیگر اصلا پلان زده می شود و دیگر دلش نمی خواهد برود آن پلان را بازی کند.

 


 


پلان بیات می شود و هیچ انگیزه و شوری برای بازیگر باقی نیم ماند. ولی آقای میری فقط با ما یک دورخوانی خیلی ساده می کردند در حدی که تنها دیالوگ ها را کاملا مسلط بشویم و بعید می گفتند برویم بگیریم. بعضی وقت ها هم در همان ضبط به بچه ها می گفتند اینجا را این طوری بگویید یا اینجا را باید این طوری بیایید و... این روش خیلی بیشتر به ما انرژی و انگیزه می داد چون می دانستیم که دیگر تمرین نیست و سر ضبط است و حتما باید کارمان را درست انجام بدهیم.

داستان مریم حاجی

من در فرات نقش مریم را دارم که دختر حاجی ای است که اکبر زنجانپور نقش او را بازی می کند. داستان درباره خانواده خواهر و برادری سنتی است که قرار است فرزندان آنها که دخترعمه و پسردایی هستند باهم ازدواج کنند. قبلا هم دوتا از بچه های آنها با هم ازدواج نکرده اند. مریم پسردایی اش را دوست دارد و همه چیز آماده برای ازدواج آنهاست که یکسری اتفاقات، آنها را به سمت مشکلات خانوادگی و مسائلی در گذشته می برد و باعث می شود ازدواج مریم منتفی شود و... من تجربه کارهای مناسبتی زیاد داشتم و در سریال های ماه رمضان و عید نوروز بازی کرده بودم اما تا به حال تجربه حضور در مجموعه ای برای محرم را نداشتم برای همین خیلی شوق و ذوق این کار را داشتم و خیلی دوست داشتم در 10 شب اول محرم پخش شود که حالا بنا به دلایلی که صلاح دانستند این اتفاق نیفتاد. البته شاید کار درستی هم کردند چون 10 شب اول محرم، مردم خیلی درگیر عزاداری و شرکت در مراسم های مخصوص این ایام هستند و شاید خیلی فرصت نکنند تلویزیون تماشا کنند.

به هر حال حضور در سریالی برای ایام محرم برای من خیلی جذاب بود چون من خودم عاشق محرم و امام حسین(ع) هستم. این کار برای همه ما حال و هوای خاصی داشت و فضای معنوی و عاشقانه ماه محرم بر آن حاکم بود. حقیقتا «فرات» جزو معدود کارهایی بود اگر من از 5 صبح تا 8 شب سر کرا می رفتم باز هم احساس خستگی نمی کردم و انرژی زیادی داشتم. مریم دختری است که با اینکه خیلی پسردایی اش را دوست دارد و دختر خانه است و می خواهد ازدواج کند و یک جاهایی می تواند جلوی پدرش بایستد اما این ویژگی مثبت را دارد که به هیچ وجه حرمت پدر را نمی شکند و همیشه احترام پدر را نگه می دارد.

این به نظرم خیلی خوب است اگر بتواند روی دخترهای جوان ما تاثیر بگذارد.

شانس کار با تیمی حرفه ای

فضای پشت دوربین و جلوی دوربین سریال «فرات» فوق العاده بود. بازیگرها بسیار با هم هماهنگ بودند. واقعا یکی از حرفه ای ترین تیم های بازیگری بودند که من شانس همکاری با آنها را داشتم. من برای اولین بار بود که با اکبر زنجانپور، حسن پورشیرازی، گوهر خیراندیش و فریبا جدی کار همکاری می کردم و اینها این قدر صمیمی و راحت بودند که من اصلا احساس نمی کردم که بین ما خیلی فاصله است. در حالی که در واقعیت از نظر کار حرفه ای خیلی با هم تفاوت داریم، اما همان طور که گفتم شاید به علت حضور خود آقای میری یا آقای اسلامی فضا بسیار دوستانه و ارتباط ها بسیار قوی بود.

در این کار هیچ کس با هیچ کس مشکلی نداشت. «فرات» جزو بهترین کارهای اخیرم بوده.

 


 


همیشه دختر خوب و مثبت

من خیلی دوست دارم در نقش های متفاوت بازی کنم و تکرار نقش دختر مثبت و خانم و چادری و... نباشم اما واقعا همه چیز دست من نیست و اکثرا به من نقش مثبت با این ویژگی ها پیشنهاد می شود. وقتی کاری مثل «پنج کیلومتر تا بهشت» به من پیشنهاد می شود من نمی توانم نپذیرم چون مدیون آقای افخمی هستم و هشت سال پیش با «تب سرد» او دیده شدم.

یا مثلا وقتی کارگردانی مثل مازیار میری به من پیشنهاد حضور در سریالش را می دهد من نمی توانم این فرصت را از دست بدهم فقط به خاطر اینکه نقشم شبیه اکثر نقش هایی است که تا امروز بازی کرده ام آن هم در حالی که واقعا شاید حالا حالاها یک نقش متفاوت خوب پیشنهاد نشود. به هر حال کارگردان ها هم ترجیح می دهند کمتر ریسک کنند و مایلند بازیگرها را در همان نقش هایی که ثابت شده اند و مردم دوست دارند دوباره به بازی بگیرند. جرات نه گفتن به بعضی ها را ندارم. شاید تا 10 سال دیگر فرصت حضور در کار مازیار میری برای من پیش نیاید بنابراین من ترجیح می دهم حال را بسنجم.

بیشتر سعی می کنم در تله فیلم ها بازی های متفاوت را تجربه کنم. وقتی یک نفر در قاب تلویزیون در نقش مثبت دیده می شود همه می خواهند همیشه از او در نقش مثبت استفاده کنند یا برعکس.

اما به هر حال من خودم سعی می کنم همین نقش های مثبت و شبیه هم را متفاوت بازی کنم و ریزه کاری ها را در آنها تغییر بدهم.
 


|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

ملکه هلند انتقاد افراط گرایان راستگرا از وی درباره داشتن حجاب در بازدید از اماکن دینی در امارات و عمان را رد کرد و این انتقادات را " مهمل " توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری هلند، " بئاتریکس" ملکه هلند در هنگام دیدار از اماکن مقدس دینی در کشورهای امارات و عمان، روسری بسته بود.

"خرت فیلدرز" رهبر حزب ضداسلامی "آزادی" در هلند  پیش از این در پارلمان این کشور به شدت  از بستن روسری و داشتن توسط حجاب ملکه هلند انتقاد کرده بود.

 


 


"یوری روزنتال" وزیر خارجه هلند هم گفت که داشتن حجاب توسط ملکه به نشانه احترام به سنت های اسلامی در دو کشور عمان و امارات صورت گرفت.

ملکه هلند در سفر به این دو کشور عربی ساحل خلیج فارس، ویلیام الکساندر ولیعهد و عروسش ماکسیما را همراه داشت.

بئاتریکس هلند یا ملکه "بئاتریکس ویلهلمینا آرمگارد" متولد ۱۹۳۸ پس از درگذشت مادرش ملکه یولیانا در ۱۹۸۰ به راس قدرت در هلند رسید.

 


 



 


|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

خودکشی در تهران!



 


منبع: خبرآنلاین

|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

در آمار مذکور که به آذر ماه مربوط می‌شود، 24 خودرو تولید داخل به چشم می‌آید و طبق آن، خودروهای ژاپنی بالاترین کیفیت را به خود اختصاص داده و «پرایدها» نیز حائز کمترین کیفیت شده‌اند.

24 خودرو موردنظر، مانند ماه‌های قبلی در ۹ معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور»، «‌ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «صداهای غیرعادی»، «بدنه»، «نفوذ آب» و «رنگ» ارزیابی شده‌اند و هرکدام که بین صفر تا ۱۲۰ نمره منفی کسب کرده‌اند، در دسته «خیلی خوب» و آنها که بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ نمره منفی به دست آورده‌اند، در گروه «خوب»ها جای گرفته‌اند.

صدر همچنان در اختیار ژاپنی‌ها

اما رده‌بندی کیفی آذر ماه خودروهای داخلی در حالی اعلام شده که باز هم چهار ژاپنی صدرنشین آن به حساب می‌آیند و در این بین، نیسان تینا باکیفیت‌ترین شان است.

این خودرو مونتاژی ، فقط در بدنه و رنگ، نمره منفی به دست آورده است ، حال آنکه هموطن اش نیومزدا3 فقط در رنگ نمره منفی کسب کرده و جایگاه دوم جدول را در اختیار دارد.پس از این محصول، با ماکسیما در رده سوم جدول روبه رو می‌شویم، خودرویی که در تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند.

سوزوکی گرندویتارا هم که جایگاه چهارم جدول را در اختیار دارد، دقیقا در همین معیارها نمره منفی کسب کرده است. هر چهار خودرو ژاپنی مذکور، مونتاژی به حساب می‌آیند، به نحوی که تینا و ماکسیما در پارس خودرو، مزدا3 در «گروه بهمن» و ویتارا در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسند.

تندر، بهترین اروپایی

هرچه کیفیت تندر-90 بیشتر می‌شود و این محصول در رده‌های کیفی بالاتر قرار می‌گیرد، این سوال در اذهان شکل می‌گیرد که چرا این خودرو باکیفیت نتوانست طبق روال و برنامه‌ریزی تولید خود پیش رود، این در حالی است که حاشیه‌سازی‌های آن تنها به محرومیت مشتریان از این خودرو باکیفیت انجامید.

تندر-90 که در رده بندی آذرماه بهترین خودرو اروپایی تولید داخل شده، هم اکنون با تیراژی نسبتا پایین و قیمتی بالا در بازار کشور عرضه می‌شود، حال آنکه اگر سر وقت و بدون حاشیه تولید آن آغاز می‌شد، هم اکنون به جای برخی خودروهای کم کیفیت داخل، تندر-90 را در خطوط تولید و خیابان‌های کشور به چشم می‌دیدیم.

به هر حال در رده بندی آذر ماه، تندر پارس خودرو با اختلافی چهار امتیازی نسبت به همتای ایران خودرویی اش، جایگاه پنجم را در اختیار دارد و به جز ترمز و نفوذ آب، در مابقی معیارها حائز نمره منفی شده است. این در حالی است که تندر ایران خودرو در سیستم تعلیق، موتور و ترمز نمره منفی ندارد و پس از مگان در رده هفتم جدول نشسته است.

 در رده‌بندی آذر ماه باز هم اختلاف کیفی میان معیارهای تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو به چشم می‌آید.اما هموطن تندر یعنی مگان در حالی عضو ششم جدول است که در پنج معیار از جمله صداهاي غيرعادي و بدنه نمره منفی به خود می‌بیند.

در بین دیگر هموطن‌های بالانشین تندر، پژو 206 در مدل‌های‌هاچ بک و صندوقدار رده‌های هشتم و نهم را بدست آورده‌اند. 206‌هاچ بک که کیفیت بهتری نسبت به مدل صندوقدارش دارد، به جز تعلیق، ترمز و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی کسب کرده و 206 صندوقدار نیز دقیقا در همین معیارها نمره منفی کسب نکرده است.

از 206 که بگذریم، با دو خودرو کره‌ای به نام‌های هیوندایی آوانته و ریو در رده‌های یازدهم و دوازدهم روبرو می‌شویم. آوانته که محصول بخش خصوصی به شمار می‌آید، تنها در چهار معیار نمره منفی دارد و بیشترین آن به رنگ مربوط می‌شود. این محصول کمترین کیفیت را در سیستم موتور بین خودروهای تحت ارزیابی داراست.

ریو نیز به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی به خود می‌بیند. این محصول که تا پایان سال میهمان سایپاست، هنوز هم در سیستم موتور نمره منفی بالایی دارد و این ایراد از همان ابتدا نیز در ریو وجود داشت.

افت و خیز کیفی چینی‌ها

به سراغ چشم بادامی‌های چینی خودروسازی کشور برویم و حال و احوالی از آنها بگیریم.

در جدول رده‌بندی آذر ماه، چهار خودرو چینی به چشم مي‌آید که در مقایسه با رده‌بندی قبلی، دو خودرو کمتر شده است. از بین این چهار خودرو چینی، MVM مدل ۵۳۰ باز هم بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده و MVM مدل 110 نیز دارای کمترین کیفیت است. MVM مدل ۵۳۰ که بالاتر از خودروهایی مانند سمند و پژو ۴۰۵ و پارس قرار گرفته، در پنج معیار از جمله سیستم تعلیق، بدنه و رنگ نمره منفی دارد.

 این محصول باز هم بیشترین نمره منفی را در سیستم تعلیق بین کل خودروهای تحت ارزیابی به خود اختصاص داده است. پس از این خودرو، لیفان مدل ۶۲۰ توانسته بهترین کیفیت را میان چینی‌های مونتاژ ایران بدست بیاورد و بالاتر از محصولی مانند تیبای سایپا قرار بگیرد.

 این خودرو البته فقط در نفوذ آب نمره منفی ندارد. بیشترین نمره منفی لیفان به سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. دیگر چینی جدول کیفی آذر ماه، یک شاسی بلند است که هم اکنون کمترین قیمت را بین سایر خودروهای شاسی بلند بازار کشور داراست.

 MVM مدل X33 اگرچه صداهای غیرعادی ندارد و آب در آن نفوذ نمی‌کند، اما در سایر معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند. MVM مدل ۱۱۰ نیز که از آن با نام کم مصرف ترین خودرو تولید داخل یاد مي‌شود، فقط در سیستم تعلیق نمره منفی ندارد و طبق آمار، کمترین کیفیت را در ترمز و تجهیزات الکتریکی ، بین خودروهای تخت ارزیابی آذر به خود اختصاص داده است.

کیفیت پارس، 405 و سمند

نگاهی نیز به کیفیت سمند و پژو ۴۰۵ و پارس بیندازیم، خودروهایی که در رده‌هاي سیزدهم تا شانزدهم جدول جای گرفته اند. در این بین، سمند و پژوپارس خراسان که اعضای سیزدهم و چهاردهم جدول به شمار مي‌روند، در تمام معیارها نمره منفی دارند. پژو ۴۰۵ خراسان نیز که عضو پانزدهم جدول است، تنها در نفوذ آب نمره منفی ندارد ، اما همتای تهرانی اش در همه معیارها نمره منفی به خود می‌بیند.

پژو 405 تولید مرکز به همراه لیفان 620، مشترکا دارای بیشترین صداهای غیرعادی در بین خودروهای تحت ارزیابی آذر ماه هستند.

قبل از آنکه به بررسی کیفیت پرایدهای سایپا بپردازیم، بد نیست بدانید که تیبا اولین محصول داخلی این شرکت، نوزدهمین عضو جدول به حساب می‌آید .اما در میان پرایدها، فقط مدل 131 سایپا در جمع «خیلی خوب‌ها» قرار دارد و سه پراید دیگر فعلا «خوب» هستند. پراید 131 سایپا در حالی خودرویی «خیلی خوب» به شمار می‌رود که نه تنها در همه معیارها نمره منفی دارد، بلکه کمترین کیفیت را نیز در معیار نفوذ آب داراست.

پراید 132 نیز که در رده بعدی جا خوش کرده، در همه معیارها منفی است و کمترین کیفیت را در تزئینات به خود می‌بیند. همچنین پراید 131 پارس خودرو نیز که یکی به آخر است، در تمام معیارها نمره منفی دارد و بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود.سایپا 132 کاشان هم ضمن کسب نمره منفی،کمترین کیفیت را در بدنه و رنگ بین خودروهای تحت ارزیابی داراست.

 



 
منبع: دنیای اقتصاد

|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

جعفری در فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» با ظاهری متفاوت بازی کرده است.

«جیب بر خیابان جنوبی» پس از «حوالی اتوبان» دومین ساخته سینمایی سیاوش اسعدی در مقام کارگردان است.

در این فیلم مصطفی زمانی، نورا هاشمی، بهناز جعفری، امیر جعفری، محمود جعفری، هومن برق نورد، افشین سنگچاپ، لیلا بلوکات، علی رضا جعفری، علی علایی و پیام دهکردی بازی می کنند.
 
 



 

فیلمنامه این فیلم را سیاوش اسعدی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: بگذار به ضرب شمشیر یک دلاور از پا درآیم، پولاد در قلب و لبخند بر لب.

زمانی چنین گفته بودم، ولی تقدیر چه بازی‌ها که ندارد، میدان جنگ من فاضلاب گند خیابان بود و خصم من یک گاری با باری هیزم. بسیار منطقی است، من همه چیزم را از دست داده ام، حتی مردنم را...

 


منبع: خبرآنلاین

|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

شهاب حسینی، آنا نعمتی و یکتا ناصر در «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» ساخته منوچهر هادی با هم همبازی شدند.

در این فیلم شهاب حسینی، آنا نعمتی، حمیدرضا پگاه، یکتا ناصر، مرتضی کوهی، شهین تسلیمی، مجید درستی، سارا اسماعیل پور و با معرفی هانیه غلامی به ایفای نقش می‌پردازند.
 
 



 

«یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با مضمون اجتماعی و درباره پیوند اعضا است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: لیلا یک هفته فرصت دارد برای امری حیاتی از شوهر سابق‌اش رضایت بگیرد، اما...
 
منوچهر هادی پیش از این فیلم سینمایی «قرنطینه» را کارگردانی کرده و «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» دومین فیلم بلند سینمایی او محسوب می‌شود. هادی تاکنون فیلم‌های تلویزیونی چون «پاپوش»، «روستای مرزی»، «بلندترین شب سال»، «چشم‌هایش» و... را برعهده داشته است.
 
 



 

عوامل تولید «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» عبارتند از: فیلمنامه: منوچهر هادی و سعید دولتخانی، کارگردان: منوچهر هادی، تهیه کننده: فرشته مهدیزاده، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس: ژاله زکی زاده، صدابردار: محمود خرسند، مدیر تولید: نادر مهدی‌پور، جلوه‌های ویژه:عباس شوقی، مدیر تدارکات: آرش صالحی، دستیار اول و برنامه ریز: مجید موثق و عکاس: آرش صادقی.
 
 



 

«یکی می خواد باهات حرف بزنه» در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در می آید.


 


منبع: خبرآنلاین

|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

عصر ایران مدعی شد: این مجری معروف، ارتباطاتی با گروه امیرمنصور آریا و دیگر افراد صاحب نفوذ داشته و از این روابط برای کارچاق کنی استفاده می کرد.

با مشخص شدن این روابط در روند رسیدگی به پرونده اختلاس، مجری معروف حدود سه ماه پیش ایران را به مقصد یکی از کشورهای غربی ترک و تاکنون از بازگشت خودداری کرده است.

 


|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

نتايج يك نظرسنجي نشان داد كه تل آويو جذابترين شهر جهان براي هم جنس‌گرايان به شمار مي‌آيد.

نتايج نظرسنجي صورت گرفته از سوي شركت خطوط هوايي آمريكا "آمريكن ايرلاينز" كه از سوي رسانه‌هاي جمعي رژيم صهيونيستي نيز منتشر شد.

نشان مي‌دهد كه تل آويو در راس شهرهاي سراسر جهان قرار دارد كه بيشترين گردشگران هم جنس‌گرا را از سراسر جهان به خود جذب مي‌كند.

43 درصد هم جنس‌گرايان كه در اين نظرسنجي شركت كردند عنوان داشتند كه ترجيح مي‌دهند به تل آويو سفر كنند.

در اين نظرسنجي نيويورك رتبه دوم را با 14 درصد آرا از آن خود كرد. تورنتو با 7 درصد آراء، سائوپائولو در برزيل با 6 درصد آرا، مادريد با 5 درصد آراء‌، لندن با 5 درصد آرا و مكزيك و نيواورلئان آمريكا با 4 درصد به ترتيب در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

 


منبع: ایسنا

|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer
یه روزی آقـــای کـــلاغ،
 
یا به قول بعضیا جناب زاغ
رو دوچرخه پا می‌زد،
رد شدش از دم باغ



پای یک درخت رسید،
صدای خوبی شنید

نگاهی کرد به بالا،
صاحب صدا رو دید

یه قناری بود قشنگ،
بال و پر، پر آب و رنگ

وقتی جیک جیکو می‌کرد،
آب می‌کردش دل سنگ

 

قلب زاغ تکونی خورد،
قناری عقلشو برد

توی فکر قناری،
تا دو روز غذا نخورد

 

روز سوم کلاغه،
رفتش پیش قناری

گفتش عزیزم سلام،
اومدم خواستگاری!

 

نگاهی کرد قناری،
بالا و پایین، راست و چپ

پوزخندی زد به کلاغ،
گفتش که عجب! عجب

منقار من قلمی،
منقار تو بیست وجب

واسه چی زنت بشم؟
مغز من نکرده تب

کلاغه دلش شیکست،
ولی دید یه راهی هست

برای سفر به شهر،
بار و بندیلش رو بست

یه مدت از کلاغه،
هیچ کجا خبر نبود

وقتی برگشت به خونه،
از نوکش اثر نبود

داده بود عمل کنن،
منقار درازشو

فکر کرد این بار می‌خره،
قناریه نازشو

باز کلاغ دلش شیکست،
نگاه کرد به سر و دست

آره خب، سیاه بودش!
اینجوری بوده و هست

دوباره یه فکری کرد،
رنگ مو تهیه کرد

خودشو از سر تا پا،
رفت و کردش زرد زرد

رفتش و گفت: قناری!
اومدم خواستگاری

شدم عینهو خودت،
بگو که دوسم داری

اخمای قناریه،
دوباره رفتش تو هم!

 

کله‌مو نگاه بکن،
گیسوهام پر پیچ و خم

موهای روی سرت،
وای که هست خیلی کم

فردا روزی تاس می‌شی!
زندگی‌مون میشه غم

کلاغ رفتش به خونه
نگاه کرد به آیینه

نکنه خدا جونم!
سرنوشت من اینه؟!

ولی نا امید نشد،
رفت تو فکر کلاگیس

گذاشت اونو رو سرش،
تفی کرد با دو تا لیس

کلاه گیسه چسبیدش،
خیلی محکم و تمیز

روی کله‌ی کلاغ،
نمی‌خورد حتی یه لیز

 

نگاه که خوب می‌کنم،
می‌بینم گردنتو

یه جورایی درازه،
نمی‌شم من زن تو

کلاغه رفتشو من،
نمی‌دونم چی جوری

وقتی اومدش ولی،
گردنش بود اینجوری

 

خجالت نمی‌کشی؟
با اون گوشتای شیکم!؟

دوست دارم شوهر من،
باشه پیمناست دست کم!

دیگه از فردا کلاغ،
حسابی رفت تو رژیم

می‌کردش بدنسازی،
بارفیکس و دمبل و سیم

بعدش هم می‌رفت تو پارک،
می‌دویید راهای دور

آره این کلاغ ما،‌
خیلی خیلی بود صبور

 

واسه ریختن عرق،
می‌کردش طناب‌بازی

ولی از روند کار،
نبودش خیلی راضی

پا شدو رفتش به شهر،
دنبال دکتر خوب

دو هفته بستری شد،
که بشه یه تیکه چوب

قرصای جور و واجور،
رژیمای رنگارنگ

تمرینهای ورزشی،
لباسای کیپ تنگ

آخرش اومد رو فرم،
هیکل و وزن کلاغ

با هزار تا آرزو،
اومدش به سمت باغ

 

وقتی از دور میومد،
شنیدش صدای ساز

تنبک و تنبور و دف،
شادی و رقص و آواز

دل زاغه هری ریخت!
نکنه قناریه؟

شایدم عروسی
بازای شکاریه!

 

دیدش ای وای قناری،
پوشیده رخت عروس

یعنی دامادش کیه؟
طاووسه یا که خروس؟

هی کی هست لابد تو تیپ،
حرف اولو می‌زنه!

توی هیکل و صورت،
صد برابر منه

کلاغه رفتشو دید،
شوهر قناری رو

شوکه شد، نمی‌دونست،
چیز اصل کاری رو!

می‌دونین مشکل کار،
از همون اول چی بود؟

کلاغه دوچرخه داشت،‌
صاحب بی ام و نبود





منبع: گروه اینترنتی پرشین استار
 

|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : یک شنبه 25 دی 1390
نویسنده : writer

حیوانات دورگه (هیبرید) حیواناتی هستند که حاصل جفت گیری دو حیوان متفاوت ولی با ژن نزدیک به هم می باشند.دو رگه‌ ها معمولاً بی جنسیت هستند و قادر به جفت گیری نمی‌باشند.
 

در اینجا شما را با تعدادی از جانوارن دورگه آشنا میکنیم.


 

گرگی  Wolfdog


 

گرگی یا به عبارت رایج تر "سگ گرگی" یکی از جانوران هیبریدی معروف و معمول است که حاصل جفت گیری سگ و گرگ می باشد. بیشترین جمعیت گرگی‌ها در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. شمار گرگی‌ها در این کشور در سال ۱۹۹۸ حدود ۳۰۰ هزار برآورد شده که برخی منابع آن را تا ۵۰۰ هزار بالا می برند. برای تولید گرگی معمولاً گرگ خاکستری را با سگی از نژادهای گرگ‌مانند (مثل ژرمن شپرد یا سیبرین هاسکی یا مالاموت آلاسکایی) جفت می‌کنند.


 


زِبـرویـد  Zebroid


 

زبرویدها جانورانی حاصل از جفت گیری یک گورخر (نر) با یک جانور دیگر از تیره اسبیان مانند اسب یا الاغ می باشد.


 


شیـبـَبر  Liger


 

شیببر (لایگر) جانوری دورگه میان شیر نر و ببر ماده است. شکل جسمانی آن مانند یک شیر بزرگ راه‌راه است. شیببر در طبیعت بسیار کمیاب است، چرا که مرز قلمروهای شیران و ببران به ندرت در یک مکان بر یک دیگر مطابق می‌شوند. در واقع، تنها جای باقی‌مانده که هر دو جانور را در بر می‌گیرد جنگل گیر در هندوستان است. افزون بر این، شیران گروهی زندگی می‌کنند حال آن که ببر جانوری گوشه‌گیر است.

رشد شیببر هم از شیر و هم از ببر بیش تر است. دلیل این نمود نداشتن ژن محدودکننده ی رشد است که در شیر ماده و در ببر نر قرار دارد. شیببر در طی عمر خود پیاپی رشد می‌کند و به نقطه‌ای می‌رسد که بدنش دیگر توان تحمل اندازه‌اش را ندارد.
 


 


ولفین  Wholphin


 

ولفین ها جانورانی دورگه حاصل از جفت گیری دلفین پوزه بطری Bottlenose Dolphin و نهنگ دندان کلفت False Killer Whale هستند.این جانور سومین جانور بزرگ جثه  گونه‌ی گروه دلفین‌های با پوزه منقار شکل است. آن‌ها در آب‌های معتدل و گرمسیری زمین زندگی می‌کنند و تنها در قطب‌ها دیده نمی‌شوند.


 



خرس قطبی خاکستری   Grolar (Grizzly + Polar) Bear

 


 

خرس گرولار Grolar یا خرس قطبی خاکستری گونه ای دیگر از حیوانات هیبریدی یا دورگه است. این جانور حاصل جفت گیری خرس خاکستری آمریکایی با خرس قطبی است.این خرسها اکثرا ظاهری شبیه به خرس قطبی دارند که دارای لکه های خاکستری است.این حیوان عقیم است و قادر به جفت گیری نمی باشد.
 


 



بیفالو  Beefalo


 


 


این جانور دو رگه از جفتگیری گاو خانگی Domestic Cattle و گاومیش کوهاندار آمریکایی Americon Bison پدید می آید. هدف اصلی از ترکیب نژاد و پرورش این جانور در صنعت گوشت های دامی است زیرا این نژاد دارای گوشت با کیفیت کم نظیریست که مورد توجه گله دارن آمریکایی قرار گرفته و ادغام نژاد شده است.

 



ساوانا  Savannah


 


 


 

این جانور گربه سان یکی از کم نظیر ترین گونه های هیبریدی در دنیاست. ای جانور حاصل جفت گیری گربه سانی وحشی خالدار با گوشهایی دراز به نام سِـروال Serval و گربه خانگی است.این حیوان ظاهری زیبا و جالب دارد.


 


قاطر  Mule
 


 

قاطر یا اَستَر حیوانی است که از جفت‌گیری اسب ماده و خر نر ایجاد می‌شود. قاطر یک گونه به حساب نمی‌آید زیرا توانایی تولید مثل را ندارد و برای به وجود آوردن قاطر دیگری باید حتماً یک اسب ماده را با یک خر نر آمیزش داد.این حیوان معمولاً به عنوان بارکش استفاده می‌شده‌است. جثهٔ قاطرها معمولاً از خرها برزگ تر بوده و سری بزرگ و کشیده با گوش‌های نسبتاً بلند دارد. توانایی جسمی و مقاومت آن در برابر بیماری‌ها به مراتب از خرها بیشتر است.


 



دزومو  Dzomo


 


 


این جانور که تنها در تبت ، مغولستان و بخشهایی از افغانستان وجود دارد و حاصل  جفتگیری "غژگاو" یا "یاک"  Yak با گاو خانگی می باشد.دزومو بسیار قوی هیکل تر و بزرگ جثه تر از یاک یا گاو خانگی می باشد که در بارگیری و کارهای کشاورزی از آن استفاده می شود.


 


|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

از مهندسی زیبای یک حشره بسیار ریز لذت ببرید و ببینید که خدایی چه کرده!
 

 

برش در امتداد خط مستقیم

 

قسمت آخر برای تعلیق خانه بُرش نمی خورد

 


اندازه گیری فاصله ها



تا کردن برگ - هنر واقعی



و نیز از قسمت زیر



دو قسمت را همزمان کنار هم نگهداشتن



قسمت راست را نگهداشتن تا قسمت چپ تا بخورد...!




مهندسی واقعی ...




خانه اکنون معلق است تا دست دشمنان به آن نرسد



تعبیه درب وردی منزل


 

برای رفتن به ادامه ی مطلب عضو شید


|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

جوانی که جهت فریب دختر مورد علاقه‌اش و جلب رضایت وی جهت ازدواج، لباس نظامی به تن کرده بود توسط ماموران پلیس آگاهی استان گیلان دستگیر شد.

سرهنگ کریمی رئیس پلیس آگاهی استان گیلا ن ضمن تایید این خبر گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم جزو کادر نیروهای مسلح نبوده و جهت کشف انگیزه وی از این اقدام، متهم تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم اظهار داشت: از چندی قبل به دختری علاقه‌مند شده‌ام و جهت جلب رضایت وی برای ازدواج لباس نظامی تهیه و قصد ملاقات با وی را داشتم که توسط ماموران دستگیر شدم.

در ‌‌نهایت متهم به اتهام جعل عنوان و استفاده از البسه نظامی به دادسرا معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

 


منبع: مردم سالاری

|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
موضوعات مرتبط: اخبار و اطلاعات , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می چرخاند.

 


 


به گزارش برترین ها کمپانی پورشه پس از گذشت 78 سال از تاسیس این شرکت نخستین سدان لوکس خود را پس از چند مرحله به تعویق انداختن در سال 2009 تولید کرد. هرچند که ایده ساخت یک پورشه چهاردر لوکس به اواخر دهه 80 میلادی بازمی گردد و حتی نمونه ای کانسپت (مفهومی) براساس مدل 911 با فرم بدنه چهاردر ساخته شد و به نمایش درآمد اما پس از آن پروژه ساخت نخستین سدان پورشه به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه این کمپانی اشتوتگارتی نخستین سدان لوکس خود را با نام پانامرا، اولین بار در آوریل 2009 و در جریان سیزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای مورد پرده برداری قرار داد.

پانامرا در شرایطی وارد کشورمان شد که به دلیل مشکلات «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» جهت ادامه فعالیت در ایران به سرعت توانست بازار مستحکمی در داخل کشور برای خود دست و پا کند.

نقد طراحی

با نگاهی به این خودرو حتی اگر لوگوی آن پوشانده شود به «پورشه» بودن آن پی خواهید برد. در نخستین نگاه پانامرا را خودرویی تنومند و قلدر خواهید یافت که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

با آنکه پانامرا نه تنها زیبایی بصری دیگر خودروهای لوکس گران قیمت را نداشته و حتی از سوی برخی نشریات تخصصی به اغراق جزو زشت ترین سدان های «فول سایز» دنیا محسوب می شود اما در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می پرخاند.

 


 


حجم پردازی هنرمندانه گلگیرها به همراه گرافیک زیبای چراغ های عقب و به خصوص نحوه طراحی ستون C عواملی هستند که از پانامرا خودرویی جذاب و اصطلاحا «تو چشم» ساخته اند.

با این حال حتی اگر زبان طراحی پانامرا را نپسندیده باشید، به مجرد ورود به فضای داخل کابین پانامرا، داستان به کلی متفاوت خواهد شد. قرار گرفتن در دنیایی از چوب و چرم درجه یک با بهترین کیفیت مونتاژ، گویی ذهن شما را بلافاصله ری استارت کرده و تمام انتقادات احتمالی که به طراحی ظاهری و فرم بدنه پانامرا وارد ساخته بودید را به باد فراموشی خواهد سپرد.

اگر فکر می کنید تنها باید با لباس رسمی و احتمالا کت و شلوار «پیرگاردین» روی صندلی این سدان فول سایز مجلل نشست شدیدا در اشتباهید؛ چراکه طراحی استادانه صندلی های اسپورت پانامرا چنان حال و هوای داخل اتومبیل را مهیج و پویا ساخته است که هوس خواهید کرد وقار و رفتار یک مدیر متمول را کنار بگذارید!

این موضوع دقیقا نقطه تمایز پانامرا با رقبایی چون مرسدس S-Class محسوب می شود. چراکه در مرسدس یا حتی ب.ام.و سری 7 شما به رغم توانایی های دینامیکی و خصوصیات تند و تیز رانندگی با آنها (به خصوص در مدل های S500 و 750Li)، به دلیل فلسفه ساخت و پرستیژ این دو خودرو در جهان، شما با خودرویی به اصطلاح دیپلماتیک رو به رو هستید که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید با لباس تنگ اسپورت و CD موزیک رپ، پشت فرمان مرسدس بنز S-Class – و ب.ام.و سری 7 بنشینید.

 


 


در کنار این خصوصیات نباید فضای گسترده داخل کابین را فراموش کرد که چهار سرنشین بزرگسال با قد 180 سانتی متر به راحتی می توانند در این خودرو نشسته و هیچگونه تنگی جا را احساس نکنند.

هرچند فضای پای صندلی های عقب و به طور کلی راحتی سرنشینان ردیف عقب نسبت به ب.ام.و سری 7 به مراتب در درجه پایین تری قرار دارد که باتوجه به شخصیت ذاتی پانامرا، این موضوع چندان دور از انتظار نخواهد بود.

 



ملاقات با برادر وسطی

پانامرا در بازارهای جهانی در محدوده گسترده ای از انواع پیشرانه ها و محدوده بسیار گسترده تری از انواع تجهیزات رفاهی و آپشن های قابل سفارش عرضه می شود. به گزارش برترین ها رنج قدرت پیشرانه های این خودور در بازارهای جهانی از 300 اسب بخار تا 500 اسب بخار برای گونه توربو آن شامل می شود که تقریبا تمامی نسخه های پانامرا (صرف نظر از دو نسخه هیبریدی و دیزلی که در آشفته بازار قوانین واردات خودرو به کشور موانعی نامرئی جهت عرضه آنها در ایران تعریف شده است) وارد کشور شده و در بازار خودرو ایران موجود هستند.

 


 


اما نسخه مورد آزمایش در اینجا، معروف ترین و شناخته شده ترین نسخه پانامرا در ایران یعنی Panamera-4S مجهز به پیشرانه 8 سیلندر است که توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت در دو موتور rpm6500 و بیشینه گشتاوری معادل 500 نیوتن متر را داراست.

با قرارگرفتن در میاندو نسخه پانامرا V6 و پانامرا توربو به نوعی نقش برادر وسطی خانواده پانامرا را در ایران بازی می کند. هنگامی که پشت فرمان خودرو می نشینید، میدان دید آینه های جانبی و دید شیشه عقب نیز چندان تعریفی ندارد. هنگام حرکت نخستین موضوعی که توجهتان را جلب خواهد کرد تورم بیش از حد گلگیرهای جلوست که به طور محسوسی برجسته تر از کاپوت خودرو دیده می شوند.

 پیشرانه هشت سیلندر خودرو با حجم دقیق 4806 سی سی و با نسبت تراکم 12/5 به یک؛ قادر است یک اسب بخار قدرت را به قم قابل توجه هر 4/4 کیلوگرم از وزن مدل panamera-S اختصاص دهد که این رقم در نسخه 4S و باتوجه به اختلاف وزن 100 کیلوگرمی آن، به رقم 4/65 کیلوگرم می رسد.

 


 


 ضمن اینکه کمپانی آلمانی ZF نیز در ساخت گیربکس پانامرا سنگ تمام گذاشته است تا گیبرکس هفت سرعته دوکلاجه آن بدون هیچگونه مکثی در فرایند انتقال قدرت، تمام قدرت تولیدی را در گونه S به چرخ های عقب و در گونه 4S به هر چهار چرخ خودرو برساند.

به گزارش برترین ها مهندسان پورشه به هیچ وجه از تجهیز پانامرا به گسترده ترین سامانه های مدیریت حرکتی دریغ نکرده اند. به طور مثال می توان به سامانه های «مدیریت پایداری پورشه»، سامانه «مدیریت کشش»، سامانه «ثبات ضدلغزش»، سامانه «ترمز اتوماتیک دیفرانسیل» و همچنین تکنولوژی PCCB (ترمزهای سرامیک – کامپوزیتی پورشه) اشاره نمود که در کنار ترمزهای دیسکی خنک شونده غول پیکر چرخ های جلو و عقب، ترمزگیری مطمئنی را برای راننده مهیا می سازد.

البته اگر این مجموعه ترمزگیری نیز نتوانست از وقوع حادثه جلوگیری کند سامانه Active Bonnet System بلافاصله دست به کار شده و به کمک حسگرهای واقع روی کاپوت در هنگام برخورد، قسمت انتهای کاپوت را به سمت بالا آورده تا  علاوه بر اینکه خطری مستقیما متوجه سرنشنان نشود در هنگام برخورد با عابرین پیاده نیز آسیب های احتالی به فرد، به حداقل کاهش یابد.

 


 


 



سخن پایانی

اگر تاکنون از خود پرسیده باشید که پانامرا در ازای این همه تجهیزات و خصوصیات منحصر به فرد که در اختیار راننده قرار می دهد چه دستمزدی را طلب می کند، باید بگوییم علاوه بر مبلغ فراتر از 350 میلیون تومانی که باید به حساب فروشنده (و البته بابت تعریفه گمرکی) واریز نمایید، مهندسان پورشه در این خودرو مخزن سوختی با ظرفیت 100 لیتر در نظر گرفته اند که باتوجه به تاکید ویژه واردکننده وطنی پانامرا بر استفاده از بنزین سوپر و قرص های مکمل سوخت، پرکردن هربار باک این خودرو برای مالک آن تقریبا معادل یک «چک پول» یکصد هزار تومانی تمام می شود.

میزان مصرف سوخت پانامرا 4S در سیکل ترکیبی حدود 11/5 لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه گردید که برای خودرویی با چنین جثه و توانایی های حرکتی قابل قبول به نظر می رسد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رفتارهای دینامیکی و خصوصیات شیطنت آمیز خودروی تان را به ظاهر شیک و عامه پسند آن ترجیح می دهید بدون تردید پانامرا خودروی شماست.

پورشه پانامرا که در بدو و رودش به کشورمان در رنج قیمتی 210 الی 250 میلیون تومان برای گونه 4S عرضه می شد اکنون پس از چند مرحله افزایش به رقم باورنکردنی 350 الی 460 میلیون تومان (بسته به میزان تجهیزات) برای مدل 2012 رسیده است تا امروز فول آپشن ترین نوع مرسدس بنز S500 و ب.ام.و Li 750 نیز پایین تر از پانامرا در لیست گران ترین خودروهای کشور قرار گیرند.

ضمن آنکه گونه توربو پانامرا با قیمت فراتر از 610 میلیون تومان در بازار آزاد عنوان گران ترین خودرو بازار کشور را یدک می کشد. به گزارش برترین ها از تجهیزات ایمنی و رفاری قابل سفارش در این خودرو می توان به مواردی چون هشت کیسه هوای ایمنی، کمک فنرهای بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سامانه کنترل کروز هوشمند، سیستم صوتی BOSE با 14 بلندگو و دو «ساب ووفر» یا سیستم صوتی حرفه ای Burmester با 16 بلندگو و قدرت خروجی 1000 وات، سامانه START/STOP، حسگر پارک، دوربین دید عقب منطبق شونده، صندلی های برقی 14 جهت حافظه دار جلو و صندلی های 8 جهته برقی عقب همراه با ماساژور، سامانه تهویه مطبوع چهارگانه، حسگر کیفیت هوای داخل کابین، پشت سری های فعال شونده،سامانه کنترل باد تایرها، دفترچه راهنمای الکترونیکی و رینگ های آلیاژی 18 یا 19 اینچی اشاره کرد.

 بدین ترتیب به پایان ملاقات با خودرویی می رسیم که باوجود چنین تجهیزاتی قطعا تا مدت ها رای مالک و سرنشینان خود جذابیت و تازگی به همراه خواهد داشت.



|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
 
 برترین ها به نقل از همشهری: تعداد کمی شغل وجود دارد که هم تقاضا برایشان زیاد است و هم پول سازند اما در عوض تخصص زیادی می خواهند.

مثلا نصب تابلوهای نمایش مسیر ورود به بزرگراه ها در نقاط مختلف شهر. هدف این تابلوها تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه به سمت مرکز شهر و همین طور بزرگراه هاست؛ که البته این مورد دوم را خودمان هم به سرعت متوجه می شویم؛ آن هم وقتی بعد از چند ساعت دنبال کردنشان، خسته و کوفه سر از خطرناک ترین بن بست حومه صنعتی شهر درآورده ایم.


 

نصب دقیق این تابلوها در جای مناسب، اصلا کار آسانی نیست. احتمالا یک آدم ساده لوح پیش خودش فکر خواهد کرد که جای درست نصب این تابلوها، نقطه ای است که راننده بین چند خیابان مختلف انتخاب پیچیده ای دشته باشد و همین طور جاهایی که راننده در صورت راهنمایی نشدن به احتمال زیاد گم شود.

اما واقعیت درست برعکس این است: اگر در جایی مسیر درست کاملا بدیهی باشد، طوری که راننده خود به خود همان را انتخاب کند، تابلو باید دقیقا همان جا نصب شود تا راننده را گمراه کند و او را سمت دیگری بفرستد. برای این که کار به نحو احسن انجام شود، نصاب باید در زمینه طراحی شهری، روانشناسی و نظریه بازی ها هم اطلاعاتی داشته باشد.

یکی دیگر از این مشاغل پسندیده، نوشتن دستورالعمل برای لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی است که یا روی جعبه چاپ می شود یا داخل جعبه قرار می گیرد. در وهله اول، این دستورالعمل ها باید از نصب وسیله کذایی جلوگیری کنند. دفترچه های قطور راهنما، چندان مناسب این کار نیستند چون هرچند هدف مذکور را برآورده می کنند اما خرج زیادی روی دست تولیدکننده می گذارند.


 

حالت ایده آل، تکه کاغذهای تاشده ای است که همراه داروها می دهند؛ فرآورده هایی که علاوه بر بسته بندی، وقت زیادی هم صرف انتخاب اسم هایشان می شود. چراکه اسم داروها در عین داشتن ظاهری کاملا علمی، باید ماهیت دارو را هم کاملا برملا کند طوری که خریدار از خرید دارو تا حد امکان خجالت بکشد (پروستاتن، منوپازین، کربکس). در عوض، دستورالعمل هایی که داخل جعبه دارو گذاشته می شوند، باید ایجاز را به حد اعلی برسانند تا هشدارهایی که مرگ و زندگی بیمار به آن ها وابسته است، تا جای ممکن غیرقابل فهم شود: «بدن منع مصرف؛ جز در صورت بروز واکنش مرگبار و پیش بینی نشده به دارو.»

به همین ترتیب، دستورالعمل های لوازم خانگی هم باید با آب و تاب به توضیح واضحات بپردازند تا خریدار مدام وسوسه شود از خواندن شان صرف نظر کند و با این کارفه مان یک جمله اطلاعات واقعا حیاتی را هم که لا به لای این بدیهیات پنهان شده از دست بدهد:


 

«برای نصب دستگاه PZ40 لازم است که جعبه را باز کنید و دستگاه را از آن بیرون بیاورید. PZ40 فقط درصورتی می تواند از بسته بندی اش خارج شود که بسته بندی باز شده باشد. طریقه باز کردن بسته بندی به این صورت است که دو لبه سطح رویی جعبه را در جهت مخالف هم بالا می کشید (شکل زیر را ببینید). دقت کنید که هنگام انجام فرایند بازکردن، جعبه به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته باشد و درش رو به بالا باشد. در غیر این صورت، ممکن است PZ40 موقع بازکردن جعبه بیرون بیفتد و آسیب ببیند. در جعبه به وضوح با عبارت «از این جا باز شود» مشخص شده است. درصورتی که در جعبه با اولین تلاش باز نشد، مصرف کننده می بایست دوباره امتحانه کند. بعد از اینکه بسته بندی باز شد، توصیه می شود که قبل از برداشتن در آلومینیومی داخلی، تکه کاغذ قرمزرنگ جدا شود. در غیر این صورت جعبه منفجر خواهد شد. هشدار: بعد از بیرون آوردن دستگاه از جعبه، می توانید جعبه را دور بیندازید.»

یکی دیگر از شغل هایی که نباید به سادگی از کنارشان گذشت، طراحی پرسشنامه هایی است که معمولا تابستان ها در مجله های زرد هفتگی چاپ می شوند. «بین یک بطری سولفات دومنیزی و یک بطری آب شاه توت صددرصد خالص کدام را انتخاب می کنید؟ ترجیح می دهید تعطیلاتتان را در هاوایی بگذرانید یا در صحرای بزرگ مصر؟ دوست دارید یک کیلو مورچه قرمز وحشی رویتان بریزند یا بروید زیر دوش آب گرم؟ اگر جوابتان به همه سوالات بالا گزینه اول است، شما خلاق، اصیل و باهوش و البته کمی سرد هستید. اگر تمام جواب هایتان گزینه دو است، خیلی پدرسوخته اید.»


 

در ضمیمه «بهداشت و سلامت» یکی از روزنامه های مهم به پرسشنامه ای درمورد حمام آفتاب برخوردم که برای هرکدام از سوال هایشف می توانستید از بین سه گزینه هالف، ب و ج یکی از را انتخاب کنید. گزینه های الف واقعا جالب بودند: «اگر پوستتان را در معرض آفتاب قرار دهید، چقدر قرمز می شود؟ الف: شدیدا. چند وقت یک بار آفتاب سوخته می شوید؟ الف: هر موقع که زیر نور خورشید قرار می گیرم. چهل و هشت ساعت بعد از بیماری التهاب پوست، اگر بخواهید پوستتان را توصیف کنید چه می گویید؟ الف: هنوز قرمز است. پاسخ نامه: اگر جوابتان به اکثر سوالات گزینه الف است، پوستتان خیلی حساس است و در معرض آفتاب سوختگی دردناک قرار دارید.»

دارم به پرسشنامه ای فکر می کنم که از مخاطب بپرسد: «آیا معمولا از پنجره پرت می شوید بیرون؟ اگر بله، آیا بعد از هر بار پرت شدن، معلولیت دائمی پیدا می کنید؟ اگر جوابتان به همه سوالات گزینه الف است، یا کاملا خل وضع هستید یا گوش داخلی و مخچه تان وضعیت نامناسبی دارد. اگر کسی زیر پنجره داد و هوار راه انداخت و اصرار کرد که به او ملحق شوید، به هیچ وجه سرتان را از پنجره بیرون نبرید».


|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

شبکه خبری"یورو نیوز" از افتاح کلیسای کاتولیکی در منطقه کوهستانی "مترور مانسروت"واقع در باورایا جنوب شرق آلمان خبر داد.

به گزارش برترین ها، این کلیسا به طور کامل از برف ساخته شده است و برای ساخت آن حدود 100 هزار یورو هزینه شده است.

به گزارش رسانه های آلمانی، ساکنین منطقه، این کلیسا را به منظور یادبود کلیسای یخی که حدود 100 سال گذشته در اعتراض به نادیده گرفتن درخواست شان مبنی بر ساخت کلیسا در کشور ساخته شد، ساختند.

طول کلیسای جدید یخی 29 و ارتفاع آن 19 متر مربع است و برای ساخت آن 1400 متر مکعب از برف ساخته شده است و ظرفیت آن حدود 200 نفر است.

 










 



اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها


|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
روزنامه الرایه قطر امروز در کاریکاتوری به کاهش بودجه نظامی آمریکا در سال جدید توجه دارد که باعث شده نظامیان این کشور بدون شلوار در عملیاتها حاضر شوند!
 


کاهش بودجه نظامی و سرباز بدون شلوار آمریکایی!




 


منبع: مهر

|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
















 

برای دیدن ادامه ی عکس عضو شده و به ادامه ی مطلب بروید


|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

سگ های خانگی در انگلیس در روزهای یک شنبه ماءالشعیر ویژه با گوشت کبابی گاو می نوشند.

به گزارش برترین ها، روزنامه "دیلی میل"در این باره نوشت: مکانی در "برندلینگ ویلا" واقع در شهر نیوکاسل روزهای یکشنبه به سگهای خانگی یک وعده غذا به همراه ماءالشعیر ویژه می دهد تا صاحبان آنها بتوانند به راحتی بتوانند مشروبات الکی مصرف کنند!

در ادامه این گزارش آمده است: این می خانه با دادن نوشیدنی های بدون الکل به جای آب به سگهای خانگی تعداد مشتریان خود را افزایش داد.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: لیست غذای این سگها شامل غذاهایی مانند مرغ آب پز به سبک فرانسوی، گوشت کباب شده گاو با سس ماهی است.

 




 




|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

سگ های خانگی در انگلیس در روزهای یک شنبه ماءالشعیر ویژه با گوشت کبابی گاو می نوشند.

به گزارش برترین ها، روزنامه "دیلی میل"در این باره نوشت: مکانی در "برندلینگ ویلا" واقع در شهر نیوکاسل روزهای یکشنبه به سگهای خانگی یک وعده غذا به همراه ماءالشعیر ویژه می دهد تا صاحبان آنها بتوانند به راحتی بتوانند مشروبات الکی مصرف کنند!

در ادامه این گزارش آمده است: این می خانه با دادن نوشیدنی های بدون الکل به جای آب به سگهای خانگی تعداد مشتریان خود را افزایش داد.

روزنامه دیلی میل در این باره نوشت: لیست غذای این سگها شامل غذاهایی مانند مرغ آب پز به سبک فرانسوی، گوشت کباب شده گاو با سس ماهی است.

 




 



|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

دقايقي قبل لرزشي در مناطقي از استان مازندران گزارش شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا) حاكي از وقوع لرزشي در اين منطقه از كشور است.

همچنين گزارش‌هايي مبني بر احساس اين لرزش در مناطقي از شرق تهران دريافت شده است.

پيگيري‌هاي ايسنا پيرامون علت اين لرزش ادامه دارد و اخبار تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.

 



به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، دقایقی پیش مقارن با 20:44 دقیقه زلزله ساری مرکز استان مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه همچنین در بابل، آمل و سایر شهرهای استان مازندران احساس شده است.

همچنین مدیر کل بحران استانداری گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس اعلام کرد: در تماسی که با تهران داشتم به من گفتند کانون این زلزله در مرزن‌کلای ساری بوده است.

رسول حسام گفت: این زلزله بیش از پنج ریشتر بوده است.

وی تصریح کرد: قدرت این زلزله به حد‌ی بوده که در گرگان هم احساس شد و امیدواریم تلفات و خسارات زیادی نداشته باشد.

گفتنی است علت اینکه این زلزله در استان‌های شمالی احساس شده این است که استان گلستان، سمنان و مازندران در یک کانون زلزله قرار دارند.

 



مدیركل دفتر بازسازی و حوادث استانداری سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : به علت شدت این زمین لرزه مردم این استان آن را احساس كردند.

' احمد طاهری ' افزود : این زمین لرزه خوشبختانه تاكنون در سمنان تلفات جانی یا مالی نداشته است.

به گزارش مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، زمین لرزه به بزرگی 5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) چهارشنبه شب حوالی مرزی كلا در استان مازندران را لرزاند.

شبكه های لرزه نگاری وابسته به این مركز، موقعیت جغرافیایی وقوع این زمین لرزه را در 33/36 درجه عرض شمالی و 78/52 درجه طول شرقی ثبت كردند.


|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
موضوعات مرتبط: اخبار و اطلاعات , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
ایـده های جالبـی برای رفـاه نـسل آینـده
 


نوت بوک جیبی در ابعاد واقعی
 

 


 

آخرین نسل رایانه




 

باتری های قابل شارژ

 




 

رایانه تغییر پذیر

 


 
چای ساز

 

تیوپ نجات هوشمند

 


 

کیبرد دومنظوره برای افراد عادی و همینطور نابینایان

 


 

جستجوگر هوشمند وسایل کوچک

 


 

عکاسی و فیلمبرداری بدون استفاده فیزیکی از دوربین

 


 

پریز هوشمند کنترل برق منزل

 


 

کنترل مصرف آب با زیباترین شکل ممکن

 


 

حافظه های ترکیبی الکترونیکی

 


 

شارژر بعدی شما می تواند یک توپ کاموایی باشد

 


 

فلش مموری هوشمند مچی با نمایشگر وضعیت حافظه

 


 

ایستگاه های شارژ برای تلفن های همراه

 



 

چتری که جای زیادی را اشغال نمی کند



 

 
ساخت و ساز سریع با بهره گیری از مواد کم هزینه در ایجاد مکان های موقتی در فضای باز




 

منبع: گروه اینترنتی پرشین استار
 

|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
گربه ها در همه جا می توانند بخوابند!
 


 













 

 


منبع: وزوزک
 


|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer


 

یه روزی آقـــای کـــلاغ،
 
یا به قول بعضیا جناب زاغ
رو دوچرخه پا می‌زد،
رد شدش از دم باغ



پای یک درخت رسید،
صدای خوبی شنید

نگاهی کرد به بالا،
صاحب صدا رو دید

یه قناری بود قشنگ،
بال و پر، پر آب و رنگ

وقتی جیک جیکو می‌کرد،
آب می‌کردش دل سنگ

 

قلب زاغ تکونی خورد،
قناری عقلشو برد

توی فکر قناری،
تا دو روز غذا نخورد

 

روز سوم کلاغه،
رفتش پیش قناری

گفتش عزیزم سلام،
اومدم خواستگاری!

 

نگاهی کرد قناری،
بالا و پایین، راست و چپ

پوزخندی زد به کلاغ،
گفتش که عجب! عجب

منقار من قلمی،
منقار تو بیست وجب

واسه چی زنت بشم؟
مغز من نکرده تب

کلاغه دلش شیکست،
ولی دید یه راهی هست

برای سفر به شهر،
بار و بندیلش رو بست

یه مدت از کلاغه،
هیچ کجا خبر نبود

وقتی برگشت به خونه،
از نوکش اثر نبود

داده بود عمل کنن،
منقار درازشو

فکر کرد این بار می‌خره،
قناریه نازشو

باز کلاغ دلش شیکست،
نگاه کرد به سر و دست

آره خب، سیاه بودش!
اینجوری بوده و هست

دوباره یه فکری کرد،
رنگ مو تهیه کرد

خودشو از سر تا پا،
رفت و کردش زرد زرد

رفتش و گفت: قناری!
اومدم خواستگاری

شدم عینهو خودت،
بگو که دوسم داری

اخمای قناریه،
دوباره رفتش تو هم!

 

کله‌مو نگاه بکن،
گیسوهام پر پیچ و خم

موهای روی سرت،
وای که هست خیلی کم

فردا روزی تاس می‌شی!
زندگی‌مون میشه غم

کلاغ رفتش به خونه
نگاه کرد به آیینه

نکنه خدا جونم!
سرنوشت من اینه؟!

ولی نا امید نشد،
رفت تو فکر کلاگیس

گذاشت اونو رو سرش،
تفی کرد با دو تا لیس

کلاه گیسه چسبیدش،
خیلی محکم و تمیز

روی کله‌ی کلاغ،
نمی‌خورد حتی یه لیز

 

نگاه که خوب می‌کنم،
می‌بینم گردنتو

یه جورایی درازه،
نمی‌شم من زن تو

کلاغه رفتشو من،
نمی‌دونم چی جوری

وقتی اومدش ولی،
گردنش بود اینجوری

 

خجالت نمی‌کشی؟
با اون گوشتای شیکم!؟

دوست دارم شوهر من،
باشه پیمناست دست کم!

دیگه از فردا کلاغ،
حسابی رفت تو رژیم

می‌کردش بدنسازی،
بارفیکس و دمبل و سیم

بعدش هم می‌رفت تو پارک،
می‌دویید راهای دور

آره این کلاغ ما،‌
خیلی خیلی بود صبور

 

واسه ریختن عرق،
می‌کردش طناب‌بازی

ولی از روند کار،
نبودش خیلی راضی

پا شدو رفتش به شهر،
دنبال دکتر خوب

دو هفته بستری شد،
که بشه یه تیکه چوب

قرصای جور و واجور،
رژیمای رنگارنگ

تمرینهای ورزشی،
لباسای کیپ تنگ

آخرش اومد رو فرم،
هیکل و وزن کلاغ

با هزار تا آرزو،
اومدش به سمت باغ

 

وقتی از دور میومد،
شنیدش صدای ساز

تنبک و تنبور و دف،
شادی و رقص و آواز

دل زاغه هری ریخت!
نکنه قناریه؟

شایدم عروسی
بازای شکاریه!

 

دیدش ای وای قناری،
پوشیده رخت عروس

یعنی دامادش کیه؟
طاووسه یا که خروس؟

هی کی هست لابد تو تیپ،
حرف اولو می‌زنه!

توی هیکل و صورت،
صد برابر منه

کلاغه رفتشو دید،
شوهر قناری رو

شوکه شد، نمی‌دونست،
چیز اصل کاری رو!

می‌دونین مشکل کار،
از همون اول چی بود؟

کلاغه دوچرخه داشت،‌
صاحب بی ام و نبود





منبع: گروه اینترنتی پرشین استار
 

|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
حدس بزن این چیه؟!



اگر تونستی حدس بزنی این چیه؟

.

.

.

.

یه راهنمایی: این عکس در سال 1956 گرفته شده.

حالا می تونی حدس بزنی؟

نه؟

یه کمی فکر کن بابا

.

.

.

بگم؟

.

.

این یک هارد کامپیوتر با فضای ذخیره 5 مگابایت ه !!!!

یعنی در مقابل هاردهای 500 گیگابایتی الان هیچی نیست، مثلاً فقط به اندازه یک عکس ساده جا داره !!!
 



منبع: روزنه آنلاین
 


|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer
این شامپازه از همه دل می برد!















 

منبع: گروه اینترنتی سالی
 


|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

tavajoh belog emruzha be elate emtehanat dir be dir up mishe shoma bebakhshid jam avari va edite mataleb ham kheili sakhte ghurbunetun felan bye har ki ham mikhad link she be man bege

بازیگر آمریکایی با عصا روی فرش قرمز بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز ظاهر شد.

براد پیت به خبرنگاران گفت: «داشتم دخترم را می‌بردم که پایم گیر کرد و افتادم، اما مشکلی نیست و حال همه خوب است!»

 



 

پیت و همسرش آنجلینا جولی روز یکشنبه هفتمین سال تولد دخترشان زهرا را جشن می‌گیرند.

 



 

پیت روز شنبه برای دو فیلم «مانیبال» و «درخت زندگی» جایزه دستاورد بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز را دریافت کرد. این جشنواره پنجم تا 16 ژانویه برگزار می‌شود.


 

منبع: خبرآنلاین

|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
شاهکار هایی از نقاشی خیابانی
 


 













 







|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

می‌گویند که گاه یک عکس می‌تواند ارزشی بیشتر از هزاران کلمه داشته باشد، این گفته شاید در عرصه دانش بیشتر نمود داشته باشد.

مروری خواهیم داشت بر عکس‌هایی که هر یک در زمان خود توانسته‌اند روند علم را تغییر بدهند یا فهم ما را از پدیده‌های علمی بهتر و ملموس‌تر کنند.

۱- آناتومی انسان، طراحی توسط لئوناردو داوینچی، بین سال‌های ۱۵۰۹ تا ۱۵۱۰: در زمانه‌ای که کمتر کسی به صورت روشمند درون و برون بدن انسان را مورد بررسی قرار داده بود، هنرمند دوره رنسانس -لئوناردو داوینچی- دست به کار شد و ۲۰۰ طراحی از سیستم اسکلتی و ماهیچه‌ای بدن انسان کشید. این تصاویر نه‌تنها زیبا هستند، بلکه در زمره دقیق‌ترین طراحی‌های انجام شده از بدن انسان، در اروپا، تا آن دوره زمانی هم قرار دارند.

 


 


داوینچی با آمیختن مشاهدات علمی با هنرش، به ایجاد آناتومی مدرن کمک کرد.

 



۲- تصویری از جدول تناوبی اصلی، رسم شده توسط دیمیتری مندلیف: تلاش «دیمیتری مندلیف» باعث شد که عناصر در یک جدول به شیوه منظم و عقلانی مرتب شوند. او در نیمه قرن نوزدهم، عناصر شناخته‌شده را در یک جدول تناوبی قرار داد و توانست جایگاه عناصر ناشناخته‌ای را که پس از ان کشف شدند را هم مشخص کند.

 


 


این جدول نخست به صورت یک فرم ترسیم شد که شباهتی به یک جدول نداشت.

جدول تناوبی که اکنون، همه دانش‌آموزان باید از بَرَش کنند، یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهند یک نمودار اطلاعاتی یا اینفوگراف چگونه می‌تواند فهم مردم را از روش نظام‌مند علم بهتر کند.

 



۳- نمایش اسکلت دایناسور هادرسوروس در سال ۱۸۶۸: در این سال اسکلت دایناسور برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. یک جوینده فسیل به نام «ویلیام پارکر فولک» بقایای یک گونه دایناسور به نام «هادرسوروس فولکی» را پیدا کرده بود.

گرچه تا آن زمان پنج نوع دایناسور دیگر هم پیدا شده بودند، ولی اسکلت دایناسور یاد شده، کامل‌ترین اسکلتی بود که پیدا شده بود. این استخوان‌ها به هم متصل شدند و در آکادمی علوم طبیعی فیلادلفیا و سپس در موزه‌های دیگر آمریکا به نمایش گذاشته شدند.

 


 


اینجا بود که دایناسور در نزد عموم مردم، تبدیل به یک پدیده شد. عکس‌های که از اسکلت گرفته شده بود، بین مردم می‌چرخید و برای اولین بار چیزی که زیست‌شناس‌ها از قرن‌ها پیش می‌دانستند، مورد توجه مردم قرار گرفت و آنها هم فهمیدند که زمانی مخلوقاتی عجیب بر دنیا حکمرانی می‌کردند.

 



۴- نخستین عکس اشعه ایکس، گرفته شده توسط ویلهلم کونراد رونگتن در سال ۱۸۹۵: در آن زمان فیزیکدانی به نام رونگتن مشغول مطالعه روی خواص اشعه‌های کاتدی بود. او متوجه شد که نور (الکترون‌هایی) از آنها ساطع می‌شود که با یک صفحه عکاسی می‌توان آنها را ثبت کرد.

 


 


سرانجام او تصمیم گرفت که تئوری‌اش را به کمک همسرش ثابت کند. در ۲۲ دسامبر سال ۱۸۹۵، او از همسرش -برتا- خواست که به اجازه بدهد از انگشتانش با اشعه جدید عکس بردارد. بعد از پانزده دقیقه تاباندن اشعه، نخستین عکس اشعه ایکس به دست آمد که به صورت واضحی استخوان‌های دست برتا و حلقه‌ای را که به انگشت داشت، مشخص می‌کرد.

 



۵- اسب در حال حرکت، عکس‌هایی که توسط ادوارد مویبریج در سال ۱۸۸۲ گرفته شد: در سال ۱۸۷۸، لئونارد استنفورد، فرماندار سابق کالیفرنیا، مأموریتی به عکاسی به نام ادوارد مویبریج داد تا یک نظریه را ثابت کند: اسب در حال چهارنعل رفتن، هر چهار پایش را از سطح زمین جدا می‌کند.

مویبریج از چند دوربین استفاده کرد تا بتواند ۱۲ عکس در کمتر از نیم ثانیه بگیرد و به این ترتیب برای نخستین بار یک اسلاید نواری فیلم درست کرد.

 


 


او با این کار نه‌تنها درستی نظریه استنفورد را ثابت کرد، بلکه پیشگام ثبت تصاویر متحرک هم شد. در آن زمان، عکسبرداری فناوری تازه‌ای بود.

 



۶-  عکسی که در سال ۱۹۵۲ توسط روزالیند فرانکلین گرفته شد: اشعه ایکس نقش زیادی در اکتشافات قرن بیستم داشت. روزالیند فرانکلین دانشمندی بود که در زمینه عکسبرداری از کریستال‌ها با استفاده از اشعه ایکس خبره بود. این عکس او، نه‌تنها ساختمان مارپیچ دوگانه DNA را ثابت کرد، بلکه ساختمان فسفاتی آن را هم که ما هم‌اکنون به آن بازهای DNA می‌گوییم، نشان می‌داد.

 


 


کار او الهام‌بخش دو تن از همکارانش با نام‌های جیمز واتسن و فرانسیس کریک شد که بعدها برنده جایزه نوبل به خاطر کشف ساختمان DNA شدند. فرانکلین در زمان اهدای جایزه نوبل درگذشته بود و جایزه نوبل به افرادی که زنده نیستند، تعلق نمی‌گیرد.

 



۷- نخستین نوترینوی ثبت‌شده (۱۹۷۰): در ۱۳ نوامبر سال ۱۹۷۰، با استفاده از دو  فناوری عکاسی و محفظه‌های جوشان، برای نخستین بار نوترینو مورد رصد قرار گرفت. در این عکس نوترینو، به یک پروتون برخورد کرده است و باعث ایجاد سه ذره شده در سمت راست شده است. نوترینو به مزون مو تبدیل شده است که به صورت خط طولانی مرکز مشخص است، خط کوتاه، نشاندهنده پروتون است و سومین خط، مزون پی است.

 


 


 



۸- نخستین عکس گرفته شده از ساختمان مشبک کریستال سیلیکون: این عکس با فناوری STM یا میکروسکوپ تونلی اسکنی به وسیله «گرد بینینگ» در سال ۱۹۸۳ گرفته شد. فناوری STM، یکی از نخستین روش‌های مشاهده اتم‌ها و مولکول‌ها به صورت تکی بود، این فناوری بسیاری از رشته‌های دانش را متحول کرد که فناوری نانو یکی از آنها بود. این شیوه در سال ۱۹۸۱ ابداع شد و بینیگ و «روهرر» به خاطر آن در سال ۱۹۸۶ برنده جایزه نوبل شدند.

 


 


 



۹- نخستین عکسی از تابش زمینه‌ای ریزموجی کیهانی گرفته شد: گرمای فوق العاده ناشی از انفجار بزرگ Big Bang، امواجی ایجاد کرد که هنوز قابل تشخیص هستند، البته اکنون این امواج به صورت ریزموج درآمده‌اند و به صورت پرتوتابی زمینه‌ای ریزموجی کیهانی دیده می‌شوند.

حضور این پرتوها، تأییدکننده درستی فرضیه انفجار بزرگ است. در سال ۱۹۴۸ برای نخستین بار وجود این پرتوها پیشبینی شد و در سال ۱۹۶۵ به صورت تصادفی این پرتوها رصد شد.

 


 


اما برای ایجاد نقشه‌ای از این پرتوتابی زمینه‌ای نیازمند تجهیزات بسیار حساس‌تری بودیم که با پرتاب یک ماهواره توسط ناسا در سال ۱۹۸۹، امکان آن مهیا شد. در سال ۱۹۹۲ سرانجام با کمک تجهیزات این ماهواره، چنین نقشه‌ای ایجاد شد و فیزیکدانی به نام جورج اسموت به خاطر همین کار برنده جایزه نوبل شد.

 



۱۰- رنگین‌کمان مغز: این عکس در سال ۲۰۰۷ توسط «جین لیوت» در مرکز دانش مغز هاروارد از مغز یک موش گرفته شده است و در آن برای نخستین بار مسیر اتصالات سلول‌های مغزی یا نورون‌ها به خوبی مشخص شده است.

 


 


برای گرفتن این عکس از فناوری جدید فلوروسانس برای برچسب زدن تکی به هر نورون استفاده شده است. در این شیوه ژن‌هایی برای القای پروتئین‌های فلورسان‌ در نورون‌ها القا می‌شود و به این ترتیب هر نورون به همراه آکسون‌ها و دندریت‌هایش رنگ خاصی می‌گیرد و به این ترتیب دنبال کردن مسیر اتصالات مغزی بسیار آسان می‌شود.

 



۱۱- اتصالات مولکولی در یک مولکول پنتاسن: این عکس در سال ۲۰۰۹ به وسیله محققان IBM از یک مولکول پنتاسن گرفته شده است. شیوه استفاده شده، نوع تکامل‌یافته همان فناوری بینینگ و روهرر است. به طوری که می‌بینید اجزای مولکول ۱٫۴ نانومتری نتاسن کاملا مشخص هستند.

 


 


در این عکس حلقه‌های شش ضلعی که هریک پنج اتم کربن دارند و حتی جایگاه اتم‌های هیدروژن دور حلقه‌ها هم نمایان است.


منبع: 1 پزشک
 


|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا برای سومین سال پیاپی برنده توپ طلای فیفا شد.

 مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و طی آن لیونل مسی بالاتر از ژاوی و کریستیانو رونالدو برای سومین سال پیاپی موفق شد عنوان بهترین بازیکن جهان و توپ طلای فیفا را از آن خود کند. رونالدو مهاجم اسبق تیم ملی برزیل نام مسی را از درون پاکت بیرون کشید.

 


 


مسی فصل موفقی را در نیوکمپ آغاز کرده و تا به حال در مجموع رقابت های امسال 53 گل برای تیم خود به ثمر رسانده است. وی در دیدار پایانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 با درخشش مقابل منچستریونایتد، موجبات قهرمانی بارسا را فراهم آورد ضمن اینکه نمایش خیره کننده این بازیکن قهرمانی لالیگا را به هم حساب پپ گواردیولا واریز کرد.

در دیگر بخش این مراسم پله اسطوره فوتبال برزیل تیم منتخب سال 2011 فیفا را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، نمانیا ویدیچ، دانیل آلوس، آندرس اینیستا، ژاوی، ژابی آلونسو، کریستیانو رونالدو، وین رونی، لیونل مسی

 


 


جایزه پوشکاش که به بهترین گل سال تعلق می گیرد نیز توسط هوگو سانچس اسطوره فوتبال مکزیک به نیمار ستاره برزیلی سانتوس رسید. وین رونی و مسی دو رقیب نیمار برای کسب این عنوان بودند.

 


 


جایزه بهترین سرمربی سال نیز به پپ گواردیولا سرمربی جوان بارسلونا رسید. پپ بالاتر از سر الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو به این عنوان دست یافت.

در بخش زنان نیز جایزه توپ طلا به هوماره ساوا بازیکن تیم ملی ژاپن که تابستان گذشته با این تیم به عنوان قهرمانی جام جهانی زنان در آلمان دست یافت، تعلق گرفت.

 


 


در قسمت بهترین سرمربی فوتبال زنان نیز باز هم ژاپن اقتدار خود را نشان داد. نوریو ساساکی سرمربی تیم ملی زنان ژاپن که تیمش را در حضور مدعیانی بزرگی همچون برزیل و آلمان به عنوان قهرمانی جام جهانی رساند جایزه مربی سال را از آن خود کرد.

 


 


منبع: مهر


|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

یک صفحه از روزنامه ای 30 سال است که در فیلمهای هالیوود تکرار میشود!

 این روزنامه که در آن خبری از یک زن به همراه تصویر مشخصی از وی قرار دارد با ظاهری کاملا مشخص حدود 30 سال است که در بیش از 50 فیلم سینمایی ایفای نقش میکند!

 
























 



منبع: گروه اینترنتی ایران سان
 


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
درازترین اتومبیل دنیا را ببینید!







 



منبع: گروه اینترنتی ساره
 


|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
موضوعات مرتبط: عکس های جالب , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
آهوی رمیده ای که یادگار صیاد را همیشه با خود دارد ..!
 
 
 

 
منبع: گروه اینترنتی پرشین استــــار

|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
جنين 5 روزه انسان زير ميكروسكوپ
 


 


 



منبع: نیک صالحی
 


|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
ترکیب نقاشی و زندگی واقعی














 



منبع: وزوزک
 


|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

مجموعه ای از تصاویر عکاس خلاق ایتالیایی (Stefano) را با عنوان آسمان در قاب معماری می بینید که امیدوارم لذت ببرید.

 


















 

منبع: گروه اینترنتی پرشین استار
 


|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8

آخرین مطالب

/
مراقب باشید تو این جنگل مطالب گم نشید.این یه عکس از سرزمینمونه. اینجارو به دوستاتون معرفی کنید. محمد حسین حیدری فرد اهل زنجان محله ی انصاریه در خدمتتونم.:)